Cliëntondersteuning

Als u een afspraak heeft bij het Sociaal Loket of het Sociaal Team dan kunt u altijd iemand vragen om bij het gesprek aanwezig te zijn. Het hoeft niet, maar het mag. De keuze is aan u. U zult vaak eerst aan een familielid, mantelzorger of iemand uit uw netwerk denken. Maar u kunt ook een onafhankelijke cliëntondersteuner vragen. De onafhankelijke cliëntondersteuner is er voor u om u te ondersteunen.

Wat doet een cliëntondersteuner?
U bepaalt samen met de onafhankelijke cliëntondersteuner hoe hij of zij u het beste kan ondersteunen. Een cliëntondersteuner kan met u samen met  het gesprek voorbereiden en bij het gesprek zijn. Misschien omdat u het lastig vindt om uit te leggen welke hulp u nodig denkt te hebben. Of omdat u hulp nodig heeft bij het maken van keuzes.
De cliëntondersteuner helpt u met 1 tot 4 gesprekken. Deze gesprekken zijn gratis.

Waar vindt u een cliëntondersteuner?
U kunt de onderstaande organisaties zelf benaderen en vragen of zij u willen ondersteunen. Zij zijn er voor u.

 

 

 

  •  

Professionals die u kunnen helpen