Cliëntondersteuning
Als u een afspraak heeft bij het Sociaal Loket of het Sociaal Team dan kunt u altijd iemand vragen om bij het gesprek aanwezig te zijn. Het hoeft niet, maar het mag. De keuze is aan u. U zult vaak eerst aan een familielid, mantelzorger of iemand uit uw netwerk denken. Maar u kunt ook een onafhankelijke cliëntondersteuner vragen. De onafhankelijke cliëntondersteuner is er voor u om u te ondersteunen.
Wat doet een cliëntondersteuner?
U bepaalt samen met de onafhankelijke cliëntondersteuner hoe hij of zij u het beste kan ondersteunen. Een cliëntondersteuner kan met u samen met het gesprek voorbereiden en bij het gesprek zijn. Misschien omdat u het lastig vindt om uit te leggen welke hulp u nodig denkt te hebben. Of omdat u hulp nodig heeft bij het maken van keuzes.
De cliëntondersteuner helpt u met 1 tot 4 gesprekken. Deze gesprekken zijn gratis.
Waar vindt u een cliëntondersteuner?
U kunt de onderstaande organisaties zelf benaderen en vragen of zij u willen ondersteunen. Zij zijn er voor u.
-
een welzijnsconsulent van Van Houten&co, 030-70 01 500, info@vanhoutenenco.nl
-
een medewerker van MEE, 030-2642222, clientondersteuning@mee-ugv.n
-
een cliëntondersteuner van het Steunpunt GGz Utrecht, 030 - 236 93 20, steunpunt@ggzutrecht.nl